INTRODUCERE > Procedura de reclamații
 
PROCEDURA DE RECLAMAȚII ȘI CONDIȚIIlE DE GARANȚIE

Instrucțiuni rapide în cazul depunerii unei reclamații

 

  • bunurile reclamate trebuie trimise la adresa companiei de transport Packeta pe care o găsiți mai jos.
  • atașați factura fiscală în original, dovada achiziționării produsului în magazinul electronic
  • descrieți pe scurt defectul, ce anume reclamați - vă rugăm să folosiți Formularul nostru de reclamații
  • atașați/scrieți și numărul contului bancar în format IBAN, în cazul în care reclamația este recunoscută și vă vom rambursa banii.
  • Vă rugăm să ne trimiteți produsele reclamate (în special pantofii) curate (nu trimiteți pentru reclamație pantofii plini de noroi și murdari), în cazul în care ne trimiteți astfel de bunuri, reclamația va fi respinsă automat.

Adresa pentru returnarea mărfurilor și trimiterea reclamațiilor este:
Packeta Romania SRL,
ID magazin: 927 453 22                 
Strada Virginia Nr.4
Dragomirești-Deal, Ilfov 077096, CTPark A1 Km13

Deși compania noastră se străduiește să facă tot posibilul și să vă ofere servicii perfecte, se poate întâmpla, ca ceva să nu fie așa cum ar trebui să fie. Această procedură de soluționare a reclamațiilor are rolul de a asigura o soluționare rapidă și corectă a reclamațiilor.

Vă rugăm să verificați cele mai frecvente defecte reclamate, care nu sunt recunoscute de către producători/furnizori înainte de a face reclamația:


PANTOFII:

  • Ruperea șireturilor: Șireturile pantofilor sunt considerate a fi bunuri consumabile care se rup odată cu în timp, astfel încât știm din experiență că acest tip de defect nu este recunoscut
  • Uzura tălpicii interioare a pantofului în zona călcâiului sau a degetelor de la picioare: Nu este un defect de fabricație, această problemă apare foarte des deoarece fiecare client are o mărime diferită a piciorului. Frecarea apare și este cel mai adesea cauzată de alegerea greșită a mărimii pantofilor. Producătorii nu recunosc aceste defecte
  • Uzura branțului interior a pantofului: Ca și în cazul defectului menționat mai sus, producătorii nu recunosc astfel de reclamații, deoarece se ajunge la frecare și la uzură din cauza utilizării sau a mărimii alese în mod necorespunzător
  • Uzura tălpilor la pantofi: Tălpile se freacă atunci când purtați pantofii, acesta nu este un defect de fabricație deoarece cauciucul folosit pe tălpi se uzează diferit în funcție de suprafețele pe care purtați pantofii. Există cazuri când tălpile se uzează foarte repede, mai ales la pantofii de alergare.
  • Impermeabilitatea pantofilor: niciun producător nu garantează impermeabilitatea încălțămintei. Membrana de pe încălțăminte este de natură protectoare, adică. dacă pantofii încep să se ude după un timp, acest lucru este cel mai adesea cauzat de îngrijirea necorespunzătoare a materialului sau de uzura modelului.

ÎMBRĂCĂMINTE:

  • Scămoșarea hainelor: Nu este un defect de fabricație, apare destul de des și este cauzat de utilizare sau de un mod necorespunzator de spălare, producătorii resping reclamațiiile la acest defect
  • Ruperea cusăturilor de pe haine: Se poate întâmpla ca unele cusături să cedeze, producătorii evaluează individual de la caz la caz
  • Micșorarea/lărgirea în comparație cu dimensiunea originală: Apare în cazul unui mod de spălare necorespunzător. Acest lucru se întâmplă cu unele modele. Producătorii nu recunosc astfel de reclamații.
  • Impermeabilitatea hainelor: Niciun producător nu garantează impermeabilitatea hainelor. Fiecare membrană are limitele și proprietățile ei. Se evaluează individual, dar acest defect apare cel mai adesea dacă clientul nu are grijă de produs (adică este murdar) și porii membranei se înfundă.

În general:
Mulți oameni cred că automat dacă produsul are 24 luni garantie, atunci produsul trebuie să ofere 24 de luni de proprietăți 100%. Cu toate acestea, rețineți că perioada de garanție nu poate fi confundată cu durata de viață a produsului. Pur și simplu, dacă folosiți ceva, produsul își pierde proprietățile originale în timp.

1.1 Răspunderea pentru defectele bunurilor vândute

Vânzătorul este responsabil pentru defectele bunurilor în momentul livrării acestora. În cazul articolelor vândute la un preț mai mic, nu este răspunzător pentru defectul, pentru care a fost convenit prețul mai mic. Vânzătorul este responsabil și pentru defectele care apar după preluarea articolului în perioada de garanție (Garanție).

Cumpărătorul este obligat să semnaleze vânzătorului defectele produselor fără întârzieri nejustificate după ce a avut ocazia să inspecteze produsele. Cumpărătorul este obligat să inspecteze bunurile și să verifice dacă bunurile livrate și documentele relevante (documentul fiscal - factura) sunt complete la primirea acestora.

În cazul în care mărfurile sunt livrate prin serviciul de curierat sau sunt ridicate de la un punct pick-up, cumpărătorul este obligat să verifice dacă ambalajul transportului nu este deteriorat la locul de ridicare. În cazul în care ambalajul transportului este deteriorat și există suspiciunea că produsele ar putea fi deteriorate, scrieți împreună cu șoferul firmei de transport un raport privind defectele constatate, de exemplu, din cauza deteriorării ambalajului produselor, s-a ajuns la deteriorarea mecanică a produselor sau comanda este incompletă. Vă rugăm să ne contactați imediat cu documente foto prin e-mail sau telefonic.

1.2 Perioada de garanție

Perioada de garanție pentru bunurile achiziționate de un cumpărător - persoană fizică în magazinul online www.adamsport.ro este de 24 de luni conform prevederilor Codului civil. Perioada de garanție în cazul articolelor personalizate comandate prin intermediul magazinului online www.adamsport.ro este de 24 de luni, în conformitate cu prevederile Codului Civil. Perioada de garanție pentru bunurile achiziționate de către cumpărător - persoană juridică în magazinul online www.adamsport.ro este de 12 luni, în conformitate cu prevederile Codului comercial. Bunurile achiziționate în e-shop sub eticheta (Bunuri deschise, folosite) au garanție valabilă timp de 6 luni de la data achiziției. Perioada de garanție începe de la data primirii bunurilor de către cumpărător, adică de la data preluării bunurilor de la compania de curierat.

1.3 Încetarea drepturilor

Drepturile de raspundere pentru defectele produsului, pentru care se aplică perioada de garanție, expiră dacă nu au fost exercitate în perioada de garanție. Prin urmare, cumpărătorul poate face o reclamație numai în perioada de garanție.

1.4 Dreptul de a depune o reclamație

În cazul în care cumpărătorul descoperă că bunurile livrate prezintă un defect, adică nu au proprietățile cerute sau prevăzute de lege, sau nu sunt în calitatea declarată de producător, are dreptul de a reclama acest defect.

Cumpărătorul este obligat să notifice vânzătorul, fără întârzieri inutile, defectele bunurilor după ce le-a descoperit și nu poate folosi bunurile în continuare, ținând cont de natura defectului.

1.5 Unde se poate depune o reclamație

Cumpărătorul poate face o reclamație sau cerere de reparații pe baza garanției în scris la Adam sport, cu sediul social: Bystrická cesta 5649/4B, Ružomberok, cod poștal:  034 01, trimițând bunurile reclamate și indicând defectul bunurilor. Bunurile pe care le reclamați nu pot fi murdare. La bunuri trebuie atașată o copie a dovezii de cumpărare (factura). Vă recomandăm să trimiteți bunurile pe calea recomandată de cumpărător și, dacă este necesar, să le asigurați, deoarece nu suntem răspunzători pentru o eventuală pierdere a acestora pe drumul spre noi. Reclamațiile sau retururile trimise cu plata pentru transport ramburs la livrare nu vor fi preluate sau acceptate de compania noastră.

1.6 Ce poate fi reclamat

Reclamațiile pot fi făcute numai pentru bunurile care au fost achiziționate de la vânzător și care sunt deținute de cumpărător. La fiecare produs se atașează o factură (dovada de achiziție) în momentul livrării cumpărătorului, care servește și ca certificat de garanție.

1.7 Nu este posibil să faceți o reclamație pentru defecte ale produsului cauzate de utilizarea necorespunzătoare, depozitarea sau deteriorarea de către cumpărător. Utilizarea necorespunzătoare se înțelege ca manipularea necorespunzătoare a produsului, într-un alt mod decât cel specificat în instrucțiunile de utilizare în ce privește curățarea, spălarea, uscarea, călcarea, depozitarea și utilizarea în alt scop decât cel pentru care a fost destinat. Produsul nu trebuie să fie deteriorat din punct de vedere mecanic, deteriorarea mecanică fiind definită ca o deteriorare a produsului care nu ar fi putut fi cauzată de utilizarea normală a produsului în scopul pentru care a fost conceput. Produsul nu poate fi reclamat pentru pete și alte tipuri de murdărie a bunurilor care au apărut după primirea bunurilor. Produsul nu trebuie să fie deteriorat ca urmare a unei utilizări excesive sau prin neglijarea întreținerii.

Nu se poate face o reclamație pentru defectele cauzate de utilizarea și uzura normală a produsului.

1.8 Instrucțiuni privind drepturile cumpărătorului

În cazul în care cumpărătorul își exercită dreptul de răspundere pentru defectele bunurilor, vânzătorul sau angajatul său autorizat sau persoana desemnată este obligat să îl informeze pe cumpărător cu privire la drepturile pe care le are în temeiul Codului civil în următoarea privință:

1.9 Defect care poate fi reparat

În cazul în care defectul poate fi reparat, cumpărătorul are dreptul ca acest defect să fie reparat gratuit, în timp util și în mod corespunzător. Vânzătorul are obligația să repare defectul fără întârziere. Cumpărătorul poate, în loc de repararea defectului să solicite înlocuirea produsului, sau, în cazul în care defectul se referă doar la o parte a articolului, înlocuirea părții respective, cu excepția cazului în care vânzătorul suportă costuri disproporționale în raport cu prețul bunurilor sau cu gravitatea defectului. Vânzătorul poate înlocui întotdeauna produsul în locul reparației defectului, dacă prin aceasta nu provoacă dificultăți serioase cumpărătorului.

1.10 Defect ireparabil

În cazul în care există un defect care nu poate fi reparat și care împiedică utilizarea corectă a bunului ca un bun fără defect, cumpărătorul are dreptul de înlocuire sau are dreptul de retragere din contractul de cumpărare. Aceleași drepturi aparțin cumpărătorului în cazul în care defectele pot fi reparate, dar dacă cumpărătorul nu poate utiliza bunul în mod corespunzător din cauza reapariției defectului după reparație sau din cauza unui număr mai mare de defecte. În cazul în care există alte defecte iremediabile, cumpărătorul are dreptul la o reducere rezonabilă din prețul bunului.

1.11 Dreptul de alegere al cumpărătorului

Cumpărătorul are dreptul de a alege care dintre drepturile menționate mai sus să le exercite.

1.12 Să determine modul de soluționare a reclamației

Pe baza deciziei cumpărătorului de a-și exercita unul dintre drepturile menționate mai sus, vânzătorul (sau angajatul său autorizat sau persoana desemnată de acesta) este obligat să stabilească metoda de soluționare a reclamației în conformitate cu art. 2 din O.G. nr. 27/2002 imediat, în cazurile complexe în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data reclamației, iar în cazurile justificate, în special dacă este necesară o evaluare tehnică complexă a stării produsului sau serviciului, în termen de cel mult 30 de zile de la data reclamației. Următoarele metode de soluționare a unei reclamații sunt: predarea produsului reparat, înlocuirea produsului, rambursarea prețului de achiziție al produsului, plata unei reduceri rezonabile a prețului produsului, o cerere scrisă de preluare a reclamației sau un refuz justificat.

1.13 Soluționarea reclamațiilor

După ce a fost stabilită metoda de soluționare a reclamației, aceasta se soluționează imediat; în cazuri justificate, reclamația poate fi soluționată și ulterior; cu toate acestea, soluționarea reclamației nu trebuie să dureze mai mult de 30 de zile de la data reclamației. După expirarea perioadei de soluționare a reclamației, cumpărătorul are dreptul să se retragă din contract sau are dreptul de a schimba produsul cu un produs nou. Soluționarea reclamației nu modifică dreptului cumpărătorului la despăgubiri pentru daune conform unui regulament special.

1.14 Confirmarea validității reclamației

Vânzătorul emite o confirmare către cumpărător atunci când se face o reclamație. În cazul în care confirmarea nu poate fi transmisă imediat, aceasta trebuie să fie transmisă fără întârzieri nejustificate, dar cel târziu împreună cu dovada de soluționare a reclamației.

1.15 Documentul despre soluționarea reclamației

Vânzătorul va emite și va trimite cumpărătorului un document scris despre soluționarea reclamației în cel mult 30 de zile de la data revendicării.

1.15 Evidența reclamațiilor

Vânzătorul ține evidența reclamațiilor și le pune la dispoziție pentru inspecție la solicitarea autorității de supraveghere. Registrul reclamațiilor conține detalii privind data reclamației, data și modalitatea de soluționare a acesteia și numărul de serie al documentului de reclamație.

1.16 Această procedură de reclamații va fi accesibilă cumpărătorului într-un loc vizibil.

 

INFORMAȚII PRIVIND SOLUȚIONAREA ALTERNATIVĂ A LITIGIILOR

 

Stimate cumpărător, în conformitate cu Legea  nr. 524/2013 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre cumpărător și consumatori, vă informăm că, în calitate de consumator, aveți dreptul de a contacta firma noastră cu o cerere de despăgubire dacă nu sunteți mulțumit de modul în care am tratat reclamația dumneavoastră sau dacă credeți că v-am încălcat drepturile.

 

Datele de identificare și de contact ale companiei noastre sunt:

 

Denumirea comercială:

Adam sport s.r.o.

Forma juridică:

Societate cu răspundere limitată

Sediul social:

Bystrická cesta 5649/4B, 03401 Ružomberok

Nr. reg. com.:

45 881 553

CUI:

2023122321

CIF:

SK2023122321

Înregistrată în:

registrul comercial al Tribunalului districtual din Žilina, Secția: Sro, nr. de înregistrare: 77724/L

Reprezentată prin,

director: Patrik Lupták

 

Date de contact

E-mail: adamsport@adamsport.ro

(denumită în continuare ca societate sau „vânzătorul”).

 

În cazul în care societatea noastră a răspuns prin refuzul cererii dumneavoastre de despăgubire sau nu a răspuns în termen de 30 de zile de la data expedierii, aveți dreptul de a iniția o procedură alternativă de soluționare a litigiilor. O propunere de inițiere a soluționării alternativă a litigiilor (denumită în continuare "propunere") trebuie înaintată entității competente de soluționare alternativă a litigiilor, care este Autoritatea națională pentru protecția consumatorului https://anpc.ro/ce-este-sal/ sau alte entități la nivel european https://europa.eu/youreurope/business/dealing-with-customers/solving-disputes/online-dispute-resolution/index_ro.htm. De asemenea, aveți dreptul să utilizați platforma online de soluționare a litigiilor disponibilă pe site http://ec.europa.eu/consumers/odr/, unde completați formularul electronic de reclamație împotriva comerciantului. În calitate de consumator, aveți dreptul de a alege căruia dintre aceștia îi trimiteți propunerea de mai sus.

Puteți depune propunerea în format scris pe hârtie, în formă electronică sau verbal în procesul-verbal. Pentru a depune o propunere, puteți utiliza formularul, al cărui model este prezentat în anexă și conține cerințele prevăzute de lege.

O soluționare alternativă a litigiilor poate fi utilizată numai de către un consumator - o persoană fizică care nu acționează în sfera desfășurării ocupației sale atunci când încheie și îndeplinește un contract de consum ca o persoană juridică, antreprenor. Soluționarea alternativă a litigiilor se aplică numai litigiilor dintre consumator și vânzător, a căror valoare depășește 20 de euro. Subiectul soluționării alternative a litigiilor vă poate solicita să plătiți o taxă de până la 5 euro, inclusiv TVA, pentru inițierea soluționării litigiilor. Rezultatul procedurii alternative de soluționare a litigiilor ar trebui să fie un acord între vânzător și consumator privind soluționarea pe cale amiabilă a litigiului lor. Cu toate acestea, chiar și caracterul obligatoriu al unui astfel de acord nu împiedică părțile să își rezolve ulterior litigiul prin instanță.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Full (Desktop) version